UNI   ADVISOR

مهاجرت تحصیلی با یونی ادوایزر

بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان

تحصیل در انگلستان همیشه یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد دارند در دانشگاه های برتر تحصیل کرده و مدرک معتبر بگیرند. کسانی که بتوانند از یکی از دانشگاه های انگلیس پذیرش بگیرند و با مهاجرت تحصیلی به این کشور بروند، می‌توانند بعد از گذشت چند سال اقامت دائم این کشور را هم بگیرند.

طبیعتا افرادی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان دارند باید ابتدا با بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان آشنا شوند تا بتوانند مناسب ترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند. از این رو این مقاله از موسسه یونی ادوایزر uniadvisor بر آن است تا بهترین رشته‌های تحصیلی انگلیس را به شما معرفی کند. پس تا پایان با این مطلب همراه باشید.

بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان

افرادی که با مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می‌روند همواره علاقه‌مند به تحصیل در بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان هستند تا بتوانند جایگاهی مطلوب در بازار کار این کشور به دست آورده و آینده خود را تضمین کنند. در ادامه بهترین رشته‌های تحصیل در دانشگاه های انگلستان به شما معرفی می‌شوند:

رشته‌های پزشکی در انگلستان

رشته‌های گروه پزشکی و دندانپزشکی همواره از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در بین دانشجویان انگلستان است. انگلیس با برخورداری از پیشرفته‌ترین نظام‌های سلامت دنیا همواره از پزشکان و دندانپزشکان ماهر و متخصص حمایت می‌کند. همچنین برخورداری حقوق بالا و فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان و نیز شان اجتماعی این رشته، می‌توان گفت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از هر نظر جزو بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان محسوب می‌شوند.

طول دوره تحصیل پزشکی در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورها کمتر بوده و این خود یک مزیت بزرگ برای دانشجویان این رشته است که باعث می شود فارغ‌التحصیلان سریع‌تر وارد بازار کار شوند. تحصیل پزشکی در این کشور ۵ سال و تحصیل دندانپزشکی حدود ۶ سال به طول می انجامد.

هزینه لازم برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان سالانه ۳۰ الی ۴۵ هزار پوند محاسبه شده است. البته این تکته را نیز در نظر داشته باشید که این رشته از پردرآمد ترین رشته‌های تحصیلی در کشور انگلستان است.

رشته حقوق، یکی از بهترین رشته‌های تحصیل در انگلستان

سیستم حقوقی انگلستان یکی از قوی‌ترین سیستم‌های این کشور است و بازار کار بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان رشته حقوق دارد. فارغ التحصیلان این رشته در انگلستان می‌توانند در حوزه‌های کاری مختلفی از جمله وکیل دادگستری، روزنامه نگاری، کسب و کار، جرم شناسی، بانکداری، آموزش و پژوهش، مشاور حقوقی و مدیریت و… مشغول به کار شوند.

طول دوره کارشناسی رشته حقوق در انگلستان  ۳ الی ۴ سال و طول دوره کارشناسی ارشد حدود ۱ سال است که شامل دوره های کارآموزی نیز می شود. هزینه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های انگلستان بسته به نوع دانشگاه بین ۲۰ الی ۴۰ هزار پوند متغیر است.

رشته علوم کامپیوتر در انگلستان

 با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر علوم کامپیوتر بیش از پیش برای دولت‌ها اهمیت پیدا کرده است؛ چراکه برخورداری از دانش رایانه‌ای برای پیشرفت و ارتقای یک کشور در دنیای امروزی ضروری است. کشور انگلستان نیز با آگاهی کامل از تاثیر رشته علوم کامپیوتر بر موفقیت در تربیت نیروی کار متخصص و کاربلد در این زمینه کوشاست. بنابراین می‌توان گفت رشته علوم کامپیوتر یکی از بهترین رشته‌های ‌تحصیلی در انگلستان است که آینده و درآمد خوبی دارد.

از جمله زیرشاخه های پرطرفدار علوم کامپیوتر در انگلستان می توان به مهندسی شبکه، فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار اشاره کرد. هزینه تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر در انگلستان حدود ۲۵ هزار پوند در سال است.

تحصیل در رشته‌های مهندسی در انگلستان

رشته مهندسی یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین رشته‌های دانشگاهی انگلستان بوده که متقاضیان خاص خود را دارد. پیشرفتی که در صنعت انگلستان شاهدیم باعث افزایش تقاضا برای حرفه مهندسی در این کشور شده و همین امر باعث شده سالانه مهندسان بسیاری با شرایط ایده آل در انگلستان استخدام شوند. بنابراین تحصیل در رشته‌های مهندس در انگلستان آینده خوبی دارد. طول دوره تحصیل مهندسی در انگلستان در مقطع کارشناسی ۳ سال و در مقطع کارشناسی ارشد ۱ سال است و متقاضیان تحصیل در این رشته باید به طور متوسط سالانه ۳۰ هزار پوند پرداخت کنند.

از بهترین رشته‌های تحصیلی مهندسی در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پزشکی

رشته‌های مدیریت در انگلستان

انگلستان به عنوان مهد مدیریت و اقتصاد در اروپا شناخته شده و بر همین اساس برای دانشجویان این رشته برنامه‌های آموزشی قوی و متنوعی در نظر گرفته شده است. تحصیل و کار در رشته مدیریت مزایای بسیاری داشته و شغل عالی و درآمدهای مطلوب برای فارغ التحصیلان خود فراهم می‌کند. تحصیل در رشته‌های مدیریت در انگلستان در مقطع کارشناسی ۳ سال و در مقطع کارشناسی ارشد ۱ سال به طول می انجامد و تحصیل در این رشته حدود ۲۰ هزار پوند در سال می‌باشد.

محبوب‌ترین و بهترین گرایش‌های تحصیلی رشته مدیریت در انگلستان عبارتند از:

  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت مالی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت بازرگانی

تحصیل هنر در انگلستان

رشته هنر نیز یکی دیگر از رشته‌های پرکاربرد و از بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان است که درآمد خوبی را برای فارغ‌التحصیلانش به‌همراه خواهد داشت. اگر در یکی از حوزه‌های این رشته مشغول ‌به‌ کار شوید، درآمدی بین ۱۹ تا ۵۱ هزار پوند در سال خواهید داشت.

محبوب‌ترین گرایش‌های رشته هنر در انگلیس عبارتند از:

  • فیلم و فیلمنامه‌نویسی
  • تئاتر و اجرا
  • نوشتن خلاق
  • موسیقی
  • مجسمه‌سازی
  • رسانه‌های دیجیتال
  • هنرهای زیبا
  • عکاسی
  • مد و طراحی پارچه

جمع‌بندی

دیدید که کشور انگلستان نه تنها به دلیل ارائه آموزش با کیفیت بلکه به دلیل فرصت‌های شغلی زیاد، گزینه بسیار مناسبی برای مهاجران جوان است. شما هم اگر قصد مهاجرت و تحصیل در انگلستان را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی برای مهاجرت و اخذ اقامت، رشته‌های تحصیلی برتر و پرتقاضا در این کشور را با توجه به علایق خود به منظور داشتن آینده شغلی بهتر و مطمئن‌تر در انگلستان دنبال کنید. در این مقاله بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان به شما معرفی شد تا با آگاهی کامل بهترین رشته را برای تحصیل در انگلستان انتخاب کنید. اگر شما هم قصد مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل را دارید با مشاوران موسسه یونی ادوایزر uniadvisor در تماس باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب