UNI   ADVISOR

مهاجرت تحصیلی با یونی ادوایزر

ویزای تحصیلی انگلیس و مهاجرت تحصیلی به انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیس

مهاجرت تحصیلی انگلستان

مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل و کسب تجربه، یکی از روش‌های معمول برای بهبود شرایط زندگی و فرصت‌های شغلی است. انگلیس با داشتن سیستم آموزش عالی معتبر و پویا، یکی از مقصدهای محبوب بین دانشجویان جهان است. شما ابتدا باید دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید، سپس باید به اخذ رتبه موردنیاز در آزمون‌های زبان بپردازید و با دریافت پذیرش از دانشگاه، شما می‌توانید به‌صورت قانونی وارد انگلیس شوید و در نهایت با پایدارکردن وضعیت اقامتی خود، کاری که در زمینه تخصصی خود مهارت دارید را پیدا کنید که یونی ادوایزر uniadvisor به بررسی فرایند مهاجرت تحصیلی به انگلیس پرداخته و نکات کلیدی را برای دانشجویان علاقه‌مند به این روش گفته و کمک می‌کند تا مهاجرت بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید.

ویزای تحصیلی انگلیس و مهاجرت تحصیلی به انگلستان

برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان مطابق نوعی سیستم امتیازبندی به افراد داده می‌شود که یکی از شرایط اصلی آن داشتن و ارائه مدرک زبان است. برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس باید شهریه پرداخت کنید و تنها راه برای تحصیل رایگان در این کشور گرفتن بورسیه است. در کشور انگلیس فرقی نمی‌کند برای کدام مقطع تحصیلی قصد دارید  تحصیل کنید؛ زیرا درهرصورت شما باید مبلغی حدود 500 پوند برای دریافت ویزا در نظر گرفته باشید. بهترین راه برای یافتن اطلاعات دانشگاه‌ها منابع مختلف اینترنتی مانند رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، رشته‌های تخصصی، و آمار پذیرش است. همچنین، می‌توانید با مشاوران تحصیلی و مهاجرتی معتبر مانند یونی ادوایزر uniadvisor صحبت کرده و از تجربه آنها استفاده کنید.

ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

باتوجه‌به سختی‌ها و استرسی که آزمون آیلتس IELTS و دیگر آزمون‌های زبان دارند ممکن است برخی از افراد به دنبال اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان باشند. متقاضیانی که سنی حدود 17 سال دارند و برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس در کالج‌های انگلیس اقدام کرده‌اند نیز می‌توانند ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان را به دست بیاورند و این امر برای این است که بسیاری از کالج‌های انگلستان از متقاضیان آزمونی آنلاین می‌گیرند و در این آزمون سطح زبان متقاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد. آن دسته از متقاضیانی که برای ادامه تحصیل در انگلستان برای مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنند درصورتی‌که اثبات نمایند که دوره تحصیلی گذشته خود را به زبان انگلیسی گذرانده‌اند یا در کشور انگلیسی‌زبانی زندگی نموده‌اند، می‌توانند ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان را اخذ کنند. البته برخی از دانشگاه‌های انگلستان مصاحبه‌ای آنلاین برای پذیرش متقاضیان دارند که درصورتی‌که متقاضیان موفق به گذراندن این مصاحبه شوند، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در انگلستان را بپردازید یا به‌عبارت‌دیگر باید ثابت کنید که از تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی برخوردارید. برای اثبات تمکن مالی باید مبلغ مشخصی را در حساب بانکی خود به مدت حدود 1 ماه داشته باشید و پرینت بانک را ارائه دهید. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس شامل شهریه دانشگاه برای یک سال و هزینه زندگی در انگلیس برای 9 ماه است. شهریه باتوجه‌به دانشگاه و رشته تحصیلی شما متغیر است و یا باید رسید پرداخت شهریه را ارائه دهید یا اینکه مبلغ شهریه را در حساب بانکی خود داشته باشید. هزینه زندگی نیز بسته به شهری که در آن قصد تحصیل دارید متفاوت است.

مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان

بعضی از دانشگاه‌های انگلستان ممکن است معیارهای خاصی برای دریافت پذیرش اعمال کنند و با یکدیگر متفاوت باشد. برخی از مدارک که در کلیه موارد مشترک هستند که عبارت‌اند از:

  • دو الی سه قطعه عکس پرسنلی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی دیگر (کارت پایان خدمت یا معافیت، سند ازدواج و…)
  • گواهی سوءسابقه
  • مدارک و سوابق تحصیلی مقطع تحصیل ماقبل همراه ریزنمرات
  • تهیه بیمه دانشجویی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره قابل‌قبول
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا یک مؤسسه آموزشی معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه تمکن مالی برای طول دوره (تمکن به میزان شهریه+ هزینه زندگی 1 سال شخص در آن شهر و دانشگاه)

تحصیل در کالج‌های انگلستان

کالج‌ها در انگلیس یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم آموزشی هستند و مهاجرت تحصیلی به انگلیس و کالج‌های انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بسیار جذاب است و فرصتی عالی برای دستیابی به تعلیم‌وتربیت باکیفیت برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند که بازه سنی آن بین 16 تا 18 سال و قبل از ورود به دانشگاه است. نظام تحصیلی در کالج‌های انگلیس به‌صورت سال تحصیلی ارائه می‌شود و معمولاً شامل سه ترم (فصل) آکادمیک است. کالج‌ها اساساً به جهت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی تأسیس شده‌اند. دوره‌های کالج در انگلستان به دو صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت ارائه می‌شود.

بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان

شاید با خودتان فکر کرده باشید که برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید برای کدام رشته‌ها اقدام کرد؟ بهترین رشته‌هایی که  برای تحصیل در این کشور نام برد می‌توان به  رشته‌های زیر اشاره کرد:

  • پزشکی
  • رشته‌های مدیریت
  • مهندسی کامپیوتر
  • معماری
  • مهندسی عمران
  • MBA
  • روانشناسی
  • حقوق
  • آموزش‌وپرورش

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی

تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی به‌عنوان یکی از بهترین فرصت‌ها برای دستیابی به یک آینده بهتر و شغلی پایدار در این کشور مطرح است. سیستم تحصیلی انگلیس نسبتاً متفاوت با سایر کشورهای جهان است و از بیشتر دانشگاه‌های این کشور به‌عنوان بزرگراه‌های علمی در سطح جهان شناخته شده است. تصور اکثر افراد از مقطع کارشناسی آن است که یک دوره 3 تا ۶ساله را در دانشگاه به تحصیل پرداخته و در نهایت یک مدرک کارشناسی دریافت می‌کنند. اما در حقیقت مقطع کارشناسی در انگلستان چیزی بیش از یک دوره تحصیلی ساده در دانشگاه است. مزایای تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای آموزش
  • حمایت و پشتیبانی
  • بهبود آینده شغلی

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

انگلستان دارای بسیاری از شهرهای زیبا و شناخته شده در سراسر جهان برای تحصیل است.  این کشور دارای بهترین نظام آموزشی بین‌المللی و دانشگاه‌های جهان است. تمام شهرهای انگلستان شبیه به هم نیستند و زندگی در آن‌ها یکسان نیست. هر یک از شهرهای جذابیت‌های متفاوتی دارد که می‌تواند برای هر دانشجو تجربه‌ای متفاوت در برداشته باشد. ولی درهرحال کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارند می‌بایست یکی از شهر را برای تحصیل در انگلستان انتخاب کنند. از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل در این کشور، به ترتیب می‌توان به شهرهای  لیدز Leeds، کمبریج Cambridge، لندن London، آکسفورد Oxford بریستول Bristol و منچستر Manchester اشاره کرد. به‌غیراز این شهرهای شهرهایی چون گلاسکو Glasgow، ناتینگهام Nottingham، ادینبورگ Edinburgh و کاونتری Coventry  نیز بسیار در بین دانش‌آموزان محبوب هستند.

دریافت مشاوره در زمینه ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

قوانین انگلستان مدام در حال تغییر است. علاوه‌برآن، دقت در پر کردن فرم‌های آنلاین و ارسال کامل مدارک، صدور ویزا را سرعت می‌بخشد و احتمال ریجکت‌شدن شما را کاهش خواهد می‌دهد. در نتیجه برای این کار نیاز به افرادی باتجربه و ماهر برای مشورت است که یونی ادوایزر uniadvisor به شما این امکان را کی دهد تا مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای شما آسان‌تر و بدون مشکل انجام شود.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب