UNI   ADVISOR

مهاجرت تحصیلی با یونی ادوایزر

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

بهترین شهر انگلستان برای تحصیل

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند معمولاً به دنبال بهترین شهرها می‌گردند. در این میان انگلستان یکی از کشورهای رؤیایی برای همه افراد است که بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های جهان را نیز دربرگرفته است. می‌توان گفت بیشتر دانشگاه‌های انگلستان از اعتبار و رتبه‌های بالا و بسیار قابل‌قبولی در جهان برخوردار هستند و دانشجویان از این نظر نگرانی نخواهند داشت. بااین‌حال حتماً کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند به دنبال بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل هستند، تا هم در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنند و هم زندگی در آن شهر برایشان جذاب باشد. در ادامه این مطلب از وبلاگ مؤسسه یونی ادوایزر بهترین شهرهای انگلیس برای تحصیل معرفی خواهند شد. تا پایان با این مطلب همراه باشید.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان یکی از مناسب‌ترین گزینه برای کسانی هستند که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا را دارند. دولت انگلستان هر ساله از تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را از سراسر دنیا می‌پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، انگلیسی است و امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی (3 سال)، کارشناسی ارشد (1 سال) و دکتری (بین 2.5 تا 3 سال) برای دانشجویان وجود دارد.

معرفی بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها گزینه مناسب برای تحصیل در انگلستان، لندن است، اما باید بدانید که این تصور درست نیست و شما می‌توانید با جستجویی ساده بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل را پیدا کنید. در ادامه این شهرها به شما معرفی خواهند شد:

لندن

لندن بزرگ‌ترین شهر انگلستان و پایتخت این کشور است که از لحاظ کار و کیفیت زندگی در میان ده شهر برتر جهان قرار دارد. این شهر با داشتن مراکز آموزشی معتبر و فرصت‌های شغلی فراوان برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی توانسته عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل را کسب کند، تاحدی‌که حتی برخی از اساتید برتر نیز تلاش می‌کنند تا در مراکز آموزشی عالی در این شهر به کار مشغول شوند. بیش از 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در لندن در حال فعالیت هستند که تمام آن‌ها جزو مراکز معتبر و باکیفیت جهان محسوب می‌شوند. همین امر باعث شده سالانه نزدیک بیش از 100 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در مراکز آموزشی آن به این شهر مهاجرت کنند. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که هزینه مسکن و اجاره و به‌طورکلی هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای انگلستان خیلی بیشتر است، اما بهترین امکانات، دانشگاه‌ها و خدمات را نیز ارائه خواهد داد.

ادینبرا

ادینبرا پایتخت اسکاتلند و شهری کوچک است که مراکز آموزشی بزرگ و معتبری را در خود جای‌داده است و مزایای بسیاری را برای دانشجویان فراهم آورده است. از نظر مؤسسه QS این شهر در جایگاه دوم بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل قرار دارد و به طور متوسط همواره بیش از 40 درصد از دانشجویان این شهر بین‌المللی هستند و به‌عنوان 16امین شهر جاذب دانشجوی خارجی در جهان شناخته می‌شود. یکی از مزایای زندگی و تحصیل در ادینبرا مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی است.

منچستر

منچستر از شهرهای مشهور انگلستان در بین دانشجویان و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای دانشجویی در انگلستان محسوب می‌شود. پایین‌بودن هزینه‌های اقامتی و اجاره مسکن در کنار پایین‌بودن هزینه‌های زندگی دانشجویی این شهر را به یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل تبدیل کرده است. سیستم آموزشی و دانشگاه‌های منچستر از برترین مراکز آموزشی انگلستان و اروپا هستند و این شهر همه ساله پذیرای بیش از 250 هزار نفر دانشجو است که 100 هزار نفر از آنان خارجی بوده که در آن اقامت دارند و از تحصیلات خود نهایت لذت و بهره را می‌برند و کاملاً به یافتن شغل و کسب در آمد پس از اتمام تحصیلات خود امید دارند.

گلاسکو

گلاسکو یک شهر هنری و پر از معماری‌های زیبای کهن در تلفیق با معماری مدرن است که یکی از بازارهای اقتصادی بسیار مناسب انگلستان را در اختیار دارد. مهم‌ترین دلیل توجه دانشجویان به این شهر وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و گوناگون برای آنان پس از دریافت مدرک از دانشگاه است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر ناحیه اسکاتلند است که هر ساله 60 هزار دانشجو در آن اقامت دارند و در دانشگاه‌های شناخته شده آن به تحصیل می‌پردازند. این شهر از لحاظ هزینه‌های زندگی نیز به طور متوسط از دیگر شهرهای انگلستان 10 درصد ارزان‌تر است،

نیوکاسل

دانشجویان دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نورت هامبریا شهر خود را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل انتخاب کرده‌اند. درحالی‌که نیوکاسل در تمام رده‌ها بسیار موفق بوده است، دانش‌آموزان به‌خصوص از زندگی شبانه و پر جنب‌وجوش شهر از جمله سالن‌های موسیقی مستقل، رستوران‌ها و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه این مکان‌ها رضایت داشته‌اند.

لیدز

این شهر یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه یک زندگی دانشجویی خوب است. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار مناسب بوده و همچنین شهر دارای فضاهای سبز ورزشی و امکانات بسیار برای دانشجویان است.

برایتون

شهر شاد دریایی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل در جنوب این کشور است. دانشجویان دانشگاه ساسکس و دانشگاه برایتون به این شهر امتیاز بالایی از نظر مزیت‌های کیفیت زندگی دانشجویی، هزینه‌های کم و کیفیت دانشگاه می‌دهند.

کاردیف

شهر کوچکی در انگلستان که دارای محیطی آرام برای دانشجویان و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی است. این شهر از نظر دانشجویان دارای امنیت بالا، محیط‌های ورزشی و غذا خوری‌های مناسب دانشجویان است.

بریستول

بریستول نیز یکی دیگر از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل است. تنوع و تعدد رستوران‌ها و کافه‌ها، امکانات خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه از مواردی است که دانشجویان زیادی این شهر را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند.

بیرمنگام

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان است که در قلب این کشور واقع شده و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل نام برد. این شهر بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی انگلستان در خارج از لندن است که دارای پنج دانشگاه بوده که دو تای آن‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

یکی از مزیت‌های بزرگ بیرمنگام مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن هزینه‌های زندگی نسبت به لندن است. شما در این شهر از همان خدمات و امکانات لندن بهره می‌برید، اما با قیمت کمتر.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل به شما معرفی شدند. دیدید که علاوه بر لندن شهرهای دیگری هم در انگلیس وجود دارند که امکانات و خدمات رفاهی و آموزشی خوبی ارائه می‌کنند و دانشگاه‌های معتبر دارند. شما باید پیش از تصمیم‌گیری با افراد کارشناس در این حوزه مشورت کنید و سپس بهترین گزینه را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنید. کارشناسان و مشاوران مؤسسه یونی ادوایزر آماده مشورت دهی به شما و همراهی شما در انتخاب بهترین گزینه‌ها هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب