UNI   ADVISOR

مهاجرت تحصیلی با یونی ادوایزر

مهاجرت تحصیلی به انگلستان بدون مدرک زبان

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به انگلیس اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در انگلستان بدون ویزای تحصیلی امکان‌پذیر نیست. این ویزا برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال با نام ویزای دانش‌آموزی و برای دانشجویان بالای ۱۸ سال با عنوان ویزای دانشجویی صادر می‌شود.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به انگلیس روش مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند؛ چراکه این روش به‌نوعی ساده‌ترین راه دریافت اقامت است. البته این روش هم شرایط خاص خود را دارد که باید از آن مطلع باشید تا بتوانید موفق به اخذ ویزا شوید، اما نسبت به دیگر روش‌های مهاجرت دردسرهای کمتری دارد.

در ادامه این مقاله از وبلاگ مؤسسه مهاجرتی یونی ادوایزر uniadvisor شرایط مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل به طور کامل شرح داده شده است. برای اطلاع از شرایط، مدارک، ددلاین و هزینه‌های لازم تا پایان با این مطلب همراه باشید.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

متقاضیان تحصیل در انگلستان با یکی از انواع ویزای تحصیلی انگلیس که در ادامه آمده‌ است می‌توانند تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند:

ویزای دانشجویی انگلیس

این ویزا برای تمامی متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی بالای ۱۶ سال برای تحصیل در کالج و دانشگاه‌های انگلیس در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا در انگلیس صادر می‌شود. مدت اعتبار این ویزا به‌اندازه طول دوره تحصیل به‌علاوه ۱ ماه است. برای دریافت ویزای دانشجویی انگلیس باید حتماً از یکی مراکز و مؤسسات عالی پذیرش داشته باشید. از دیگر شرایط دریافت این ویزا داشتن مهارت‌های زبان انگلیسی و بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های دوره به‌علاوه تمکن مالی است. با دریافت این ویزا شما می‌توانید در طول تحصیل خود مجوز کار در داخل و بیرون از دانشگاه را نیز اخذ کنید. البته توجه داشته باشید که برای متقاضیان ۱۶ تا ۱۷ساله نامه رضایت از والدین و یا قیم قانونی نیاز است. یادتان باشد که برای دریافت این ویزا حداقل ۳ ماه پیش ‌از شروع دوره تحصیلی خود درخواست دهید. این ویزا قابلیت تمدید نیز دارد.

ویزای دانش‌آموزی انگلیس

ویزای دانشجویی tier4 کودکان که تحت عنوان ویزای دانش‌آموزی نیز شناخته می‌‌شود برای متقاضیان ۴ تا ۱۷ساله صادر می‌شود. این ویزای تحصیلی انگلیس برای زیر 16 ساله‌ها تا ۶ سال و ۴ ماه و برای افراد ۱۶ تا ۱۷ساله،  ۳ سال و ۴ ماه حق اقامت و تحصیل در مدارس غیردولتی انگلستان را فراهم می‌کند، اما امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور برای آن‌ها وجود ندارد.

این ویزا قابلیت تمدید داشته و امکان تبدیل به سایر انواع ویزا را هم داراست. والدین نیز می‌‌توانند برای اخذ ویزای همراه اقدام کنند. یقینا این کار به کمک یک موسسه مهاجرتی سریع تر انجام خواهد شد. یونی ادوایزر uniadvisor در تمام این مسیر با شما همراه خواهد بود.

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت انگلیس

اگر می‌‌خواهید در دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت در انگلستان شرکت کنید، می‌‌توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید. با این ویزا مجوز تحصیل در مدت ۶ ماه و یا تا ۱۱ ماه برای شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی اجازه اقامت خواهید داشت. البته باید بدانید که این ویزا مجوز کار در انگلیس و قابلیت تعویض و اخذ اقامت دائم و تمدید را به شما نمی‌دهد. از شرایط این دوره توانایی تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در طول اعتبار ویزا و تأیید پذیرش از مؤسسه‌‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، است. اگر سنتان کمتر از 18 سال است برای سفر و اقامت در این کشور نیازمند اجازه‌نامه کتبی از والدین و یا قیم قانونی خود نیز خواهید بود.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چند مرحله دارد. اولین قدم برای این کار تهیه، تکمیل و ترجمه مدارکتان است. در مرحله بعد باید رشته موردنظر خود را انتخاب کنید. Conversion Courses این امکان را به افراد می‌دهد که در رشته‌های غیرمرتبط با مقطع قبلی تحصیل کنند، بنابراین لازم نیست که حتماً رشته‌های انتخابی با مقطع قبلی مرتبط باشند. در مرحله بعد باید دانشگاه‌هایی که رشته موردنظر شما را ارائه می‌دهند پیدا کنید. بعد از تهیه لیست دانشگاه‌های موردنظرتان، برای این دانشگاه‌ها اپلای کنید. به‌محض اینکه از یکی از آن‌ها پذیرش گرفتید، فرایند اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان آغاز می‌شود. وقتی موفق به گرفتن پذیرش شدید، همراه با نامه پذیرش شما، مدرک CAS نیز برایتان صادر می‌شود. در این مدرک، مشخصات شما و مدارکی که باید در آینده ارائه دهید ذکر شده است.

توجه داشته باشید که این مدرک برای هر فرد متفاوت است. بعد از دریافت این مدرک باید به‌صورت آنلاین برای وقت سفارت اقدام کنید. این کار از طریق وب‌سایت سفارت انجام می‌شود. شما باید در ابتدا یک اکانت برای خود بسازید. اطلاعاتتان را درست و دقیق وارد کنید و هزینه‌های بیمه و application fee را پرداخت نمایید. مراحل بعدی شامل انگشت‌نگاری و گرفتن عکس در سفارت است. توجه کنید که در روز مراجعه به سفارت تمام مدارکتان را همراهتان ببرید. پاسپورتتان را در سفارت از شما می‌گیرند و در نهایت بعد از آمدن ویزایتان، پاسپورت با مهر ویزا در آن برای شما پست می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس
  • مدارک مربوط به وضعیت خدمت
  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عکس
  • مدارک مربوط به وضعیت خدمت
  • تمکن مالی

ددلاین و هزینه اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

به‌طورکلی شما حداکثر 3 ماه قبل در خاک انگلستان و 6 ماه قبل خارج از خاک انگلستان از شروع کلاس‌هایتان می‌توانید برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. اگر مدارکتان کامل باشد و در مورد تمکن مالی مشکلی نداشته باشید، بهتر است به محض دریافت نامه CAS برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. توجه داشته باشید که حدود ۳ هفته تا یک ماه بعد به درخواست ویزای شما پاسخ داده خواهد شد.

در مورد هزینه نیز شما باید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پوند برای درخواست ویزا هزینه پرداخت کنید. به‌طورکلی هزینه‌های مربوط به هر نوع ویزا و تمدید آن‌ها به‌قرار زیر است:

  • دوره تحصیل کوتاه‌مدت شش‌ماهه، ۹۷ پوند
  • برای دوره کوتاه‌مدت ۱۱ماهه، ۱۸۶ پوند
  • برای دوره دانشجویی ۳۴۸ پوند
  • برای دوره دانش‌آموزی ۳۴۸ پوند
  • برای تمدید ویزای فعلی ۴۷۵ پوند
  • برای تأیید بیومتریک ۱۹ پوند
  • برای هزینه‌های بهداشتی مهاجرت ۳۰۰ پوند در سال

بورسیه تحصیلی انگلستان

بسیاری از دانشجویان به دلیل هزینه‌های بالای شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در این کشور شانس اخذ ویزای تحصیلی انگلیس و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را از دست می‌دهند، اما خوب است بدانید که کشور انگلستان برای کمک به دانشجویان ممتاز و شایسته از سراسر دنیا، هر ساله بیش از 1500 نوع بورسیه تحصیلی را به دانشجویان خارجی اختصاص می‌دهد.

بورسیه‌های تحصیلی انگلستان توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلفی به دانشجویان اعطا می‌شود که البته هرکدام از آن‌ها شرایط خاص خود را داشته و هزینه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهند. بورسیه Chevening یکی از مهم‌ترین و پر درخواست ترین بورسیه‌ها از بین تمام بورسیه‌های تحصیلی است که توسط دولت انگلستان برای جذب دانشجویان شایسته و بسیار ممتاز اعطا می‌شود. این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل و حتی پروازهای دانشجو را متقبل می‌شود، اما فقط به دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد. باتوجه‌به ارزش این نوع بورسیه فول فاند، رقابت برای دریافت آن نیز برای دانشجویان سراسر دنیا بسیار است و تنها افرادی موفق به دریافت آن می‌شوند که سوابق تحصیلی عالی و پژوه‌‌های تحقیقاتی معتبری را داشته باشند.

جمع‌بندی

کشور انگلستان باتوجه‌به ویژگی‌های بی‌نظیری که دارد مقصد آرمانی بسیاری از دانشجویان است. زمانی که شما تحصیل خود را در این کشور به پایان برسانید، بیش از هر جای دیگری فرصت پیداکردن کار خواهید داشت و به‌سرعت وارد بازار کار می‌شوید. شما می‌توانید با مشاوره با مؤسسه مهاجرتی یونی ادوایزر از تمام شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس آگاه شوید و به کمک این مؤسسه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب